2

Teratak untuk Tommei!

Tempat bertapak : Dalam sangkar Tommei (aka Akuarium tempat beliau menginap)
Tempat pembinaan : Atas meja di dalam teratak Cik Wook aka bonda saye
Tempoh pembinaan : 1/2 hari (Cincai kira lebih kurang)
Bahan binaan : LEGO
Air tangan & design oleh : Noor Asikin Shaharudin
Idea asal oleh : A.D.I. (Yang mana beliau mencadangkan saye membina rumah ala-ala kampung)


Inilah teratak ala-ala kampung (kampung kerr???) yang telah dibina dengan tujuan untuk diserah kepada Tommei untuk diduduki. Harap Tommei bahagia tinggal di dalam teratak barunya yang sungguh colourful ini. ^_^
 
 

Ini teratak Tommei dari pandangan hadapan.

 Ini pula pandangan dari sisi kanan.

Ini pandangan dari belakang.

Ini pandangan dari sisi kiri teratak.

Ni pandangan dari sisi mane pulak ek? Pelik semacam jer...hehe...Pandangan dari bawah pon disnap juge..^_^

Ni gambar overall yang disnap dari sudut yang agak-agak malas untuk diukur dari mane-mane titik tengah teratak ini (Betoi ke ayat ni?? Bantaiii!!).



Agak gempak jugak teratak Tommei ini sebab ada dua orang pegawai keselamatan. Bawah ni sorang, mamat ni duduk atas bumbung memerhati sekeliling. Siap ade firearm attached kat kepala dia. Haha....Logik ker??

Pastu, ni lagi sorang. Nama dia Uncle PonBob. Sebut pasal PonBob ni, terus rindu Hekal...Hukhuk....Tp ape-ape pon, ni la pegawai keselamat terkiuttt sekali yang pernah saye ketemu.

Saye agak frust di sini sebab saye tak dapat nak duduk dalam teratak yang sungguh colorful ni. Kan best kalo kite boleh buat rumah sendiri macam yang dibuat dari Lego ni. Pada mulanya Cik Wok tak kasi bg Tommei menginap di teratak ni sebenanye sebab nanti kalau Tommei dah KO, pasti perlu dibuang kerana tercemar suda oleh najes-najes Tommei yang angiiii dan penuh dengan bakteria-bakteria yang baik hati.....Tp yang pastinya kalau Tommei dah tak de, saye la yang bakal meng'takeover'kan teratak ini. Hohohooo....Teratak ni saye tak pasti dapat bertahan berapa lama. Tapi kalau didapati Tommei selesa menginap di dalam teratak ni, saye akan menggamgajahkan secara permanent untuk Tommei kesayanganku. ^_^. Tommei jaga baik-baik tau teratak ni. Kalau kamu tak jage, saye pindahkan hak milik rumah ini kepada seseekor yang lebih berhak..OK?? 



2 pendapat:

call me nana said...

Salam ziarah,

Dat was great!! Mmg pnh ad idea nk wat umah lego tuk my hammy but sayang ngan lego2 yang sedia ade tuk dikorbankan kpd hamster. Huhu..lgpon hamster buta warna. Die cume nmpk itam n putih je. Neway, dis house was great!

IkinG said...

baru tau hamster buta warne...hehe...

Back to Top