0

Pengalaman pertama sbg support worker a.k.a volunteer untuk event

Lokasi : Hotel Berjaya Times Square
Tanggal Bulan Tahun : 26 & 27 hb Oktober 2010

Dua hari bekerja sbg pekerja sokongan amat memenatkan. Bukan kerja yg diberi yg telah memenatkan tp perjalanan pergi dan balik antara rumah & lokasi yg sgt memenatkan. Aku menci bas yg tak byk kerusi ni. Agak selfish. Kata bas mesra OKU tp tmpt duduk tak cukup. Aku yg muda ni berdiri pun dah tak bleh jejak tumit kat lantai (sbb saket), ape lg yg warga emas.

Tp, ape2 pon event yg aku volunteer ni mmg gempak. Byk perkara best yg aku dpt rasa dan lihat. Dan tidak lupa juga perkara yg tidak best. Hohoo...

Antara perkara yg best :

  • Dpt upah (ini tujuan utama aku join...hehe)
  • Dpt isi masa lapang yg tersgt lapang ni
  • Dpt jumpe isteri PM, Dato' Seri Rosmah Mansur
  • Dpt jumpe Dato' Mukhriz
  • Dpt jumpe isteri bekas PM yg ke-4, Tun Dr Siti Hasmah
  • Dpt jumpe Dato' Siti Nurhaliza + dpt free sampel SimplySiti (stok bbrp bulan...^_^)
  • Dpt jumpe Farah Adiba (terserempak sambil tersebut 'eh' + buat muka mcm kenal. Pas2 kakak Fara senyum kat saye...hikhik..)
  • Dpt mkn mknn hotel yg sodappp....^_^
  • Dpt byk goodies free....hohooo...I like....
  • Dpt cuci mate....hohooooo......Bahye2...
Antara perkara tak best :
  • Perjalanan pergi dan balik....sungguh memenatkan...huhu
  • Upah blum di bank in lg....tp tak kesah pon...lg lmbt dpt, lg lmbt abes...btol tak?
  • Kena bgn awal dan tidoq awal
  • Melihat kerenah 'kanak'2 yg annoying + gatai (Serius aku sakit mata dgn perangai budak2 skrg...tp aku tahu bukan semua mcm tu....wahai adik2 ku...akak syg kat korang...pandai2 la jaga diri k)

Ape2 pon terima kasih kpd Sue krn ajak saye koje...walau hanya 2 hari, asalkan masyukkk...kan kan kan.....Buat mase ni tak bleh keje full time sbb ade byk keje kat umah ni menjelang kenduri kawen abg.... hohoo......

0 pendapat:

Back to Top