0

Orbing ball...Permainan yang harus dicuba!


Permainan ni sangat menarik dan menyeronokkan. Masa ni dah lama dah, masa zaman study. Aku dan kawan-kawan baru je balik dari Port Dickson. Lepas hantar kawan kat Kolej Tun Syed Nasir dan keluar dari pagar kolej terus nampak bola besar ni. Mata tak lepas dari memandang bola yang menarik ni. Kawan-kawan terus ajak main permainan ni. Cari parking, pastu terus pergi tanya-tanya. Mula-mula aku taknak join, segan..hehe...Tapi fikir-fikir balik. Join je la..Bukan ramai orang tengok pon. Dua orang masuk dalam bola, pastu digolekkan oleh penggolek-penggolek. Tapi ada la alat keselamatan kat dalam bola ni. Tali keselamatan ikat badan, pastu tangan dengan kaki pandai-pandai sendiri la pegang macam mana sebab ada tali untuk tangan dan kaki kat dalam tu.



Aku dan nini kat dalam 'Orbing Ball'.

Bila tengok balik lubang yang kat bola tu, macam tak percaya aku muat menembusi lubang tersebut! Nini tak de masalah nak masuk, tapi masa aku nak masuk, pin tudung pulak tersangkut. So, memang tersangkut la sekejap kat lubang tu dengan kepala kat dalam dan kaki kat luar. Agak malu ketika itu tapi apa boleh buat salah aku jugak sebab pin tudung lagu tu. Hekhek


Seorang ahli team ada kat dalam untuk membantu memasang tali keselamatan.

Ye haaa....Yahooo....Golek Golek Golek....
 Walaupun jarak kami digolekkan pendek je, tapi kitorang kat dalam tu rasa lama sangat!! Rasa sesi tunggang terbalik sangat lama. Bila keluar, pening lalat sikit. Tapi memang best la!! Pengalaman yang menarik untuk dijadikan kenangan. ^_^ Kalau ada peluang, InsyaAllah akan cuba lagi.

0 pendapat:

Back to Top