0

Message of the year!

Sender: +6285215949170

Mesej: Ni Pakcik guna kad orng, tolng isikan P'cik top up RM30 di nombor mak ni no dia 0178343217, pasal P'cik ada kes di blai polis

Dua kali mesej ni masuk inbox handphone mak daripada sender yang sama. Ape ke pelik sangat Pakcik mak aku nak minta top up daripada mak aku. Kenal pun tidak! Nak kata dari Pakcik (angkat) aku aka adik angkat mak, lagi la pelik sebab anak dia berlambak kot. Paling kelakar, mak aku siap kol adik angkat dia sebab ingat mesej daripada dia. Aku pulak tak ada kat rumah. Nasib baik mak tak pandai menopup.

Mesej ni banyak versi rasanya. Ada pernah tengok dia tukar pangkat 'Pakcik' kepada 'Ayah'. Nasib baik aku tak dapat mesej yang 'Ayah' tu. Kalau tak, memang aku gelak besar + geram sebab mainkan nama arwah abah!

Teringin la nak balas mesej tu macam kenakan dia balik. ''You have reloaded RM1000. Your new airtime balance for 0178343217 on 06/12/2010 is RM1000.01 and valid until you die.'' Tapi malas la, nak buat apa. Membazir je kan. Berbaloi ke agaknya dia buat macam ni? Guna duit haram. Ish3. Macam-macam la sekarang. Harap tak ada yang percaya dan tertipu dengan helah orang-orang sebegini.

0 pendapat:

Back to Top