0

Alasan @ Halangan???

Setelah beberapa kali menangguh untuk mencari keje secara bersungguh serta dinamik, aku berfikir.... Kukuhkah alasan yg aku gunakan?? Atau pun aku sememangnya malas untuk memulakan. Tetapi hakikatnya aku sangat bersemangat untuk memulakan kerja supaya aku tidak berterusan menyusahkan emak yg tersyg....dan juga memulakan penabungan untuk masa depan dan juga untuk membeli perkakasan yg aku impikan. ^_^.

Bermula dr habis stadi akhir bulan Mei, sampai skrg aku tak de keje yg betol sebetol-betolnya lg. Maksud yg betol sebetol-betolnya di sini adalah keje yg mempunyai gaji, EPF, Socso bla bla bla....Bulan Jun - Ogos aku ada keje sbg baby sitter tp dek kerana kakak dah pindah ikut suami g Pahang, maka aku juga turut kehilangan sumber pendapatan. Tp mmg aku nak berhenti pun atas sebab2 tertentu. Hehe...


Bile dah behenti jadi baby sitter aku pun fikir, raya dah nak dekat...kalo keje mesti tak dapat raye puas2...so, aku amik keputusan nak cari keje yg betol sebetol-betolnya selepas raya. Bila dah abes raya, cari punye cari keje, tak jugak dpt....Mgkin resume aku tak best kot...nanti la aku nak rombak balik kasi cun melecun.  Pas tu skrg ni ade peluang nak keje kat kwsn umah aku ni (MyMydin - tak sampai 30 m kot dr umah). Kalo dpt keje kat sini mmg gaji masuk poket bulat2. Tambang tak de, makan minum bleh balik umah. Tp....Tppp.....Aku ade komitmen baru pulak....Iaitu.......Tulung buat hantaran abg aku....Bgus gak tolong buatkan abg nyer, nanti ade gak pengalaman untuk dipraktikkan masa depan kan....hekhek....Tak pe la, nanti aku g tanye kalo keje Mydin tu shif ke, kalo shif ok la kot keje.....kalo dr pg sampai mlm keje, alamat abg tensen le tgk hantaran die tak de perkembangan.

Sooo......Tepuk dada tanya selera....Mau keje ke tak mau?? Kalo mau, jgn memilih sgt...Keje Mydin pon ok ape??? Janji halal beb...Walau ade degree, tak semestinya tak leh keje sapu sampah ke, jage baby ke, jage cashier ke.....kan kan kan...??

0 pendapat:

Back to Top