0

Lawatan ke MCTF'10 sebagai penganggur terhormat

Lokasi : Kompleks membeli belah Lembah Tengah (Mid Valley)
Tanggal : 9 Oktober 2010
Waktu sampai : 11 pg ++
Teman yang mengekori : Che Nini

Sampai-sampai di pintu Exhibition Centre, terus isi borang daftar masuk MCTF'10 dan pengunjung telah ditampal secara sopannya dengan pelekat 'visitor'. Lepas tu, bila belek2 pamphelet yg diperoleh, dapat tahu ada booth SPRM. Terus kami serbu cari booth SPRM. Cari punye cari, rupenye jeng jeng jeng.....Booth SPR rupenye. Malu kami....hehe. Tapi tak pe, ada booth yang lebih menarik iaitu NAVY. Kitorang tengok ada orang isi2 borang, terus kitorang excited. Tanye punye tanye, rupenye untuk kadet simpanan je...sobsobsob. Che nini yg terlalu berminat nak masuk NAVY (kerana abohnye juge NAVY) juga teramat kecewa setelah di'sengal'i oleh Pak Cik NAVY
yang mengatakan orang rabun teruk tak boleh join NAVY. Tp kalau aboh beliau menolong, mgkin beliau dapat menyertai NAVY itu. Mungkin sahaja ye. ^_^ . Booth KASTAM pun sangat menarik perhatian kami lalu terus kami menyinggahnya. Setelah ditanya tentang kerjaya dalam KASTAM, jawapan yang telah ku agak dari awal terus menyinggah telinga dan mengecewakan hati ku. Beliau yang menjaga booth tersebut mengatakan permohonan jawatan adalah melalui SPA. Walaupun aku sudah mengisi jawatan itu di SPA, peluang mungkin lambat sebab hari tu SPA suruh datang exam, aku tidak datang. Maka penyesalanku berganda. Huhu....Untuk booth ATM pulak, ada jawatan pegawai kadet kosong tapi tidak layak untukku memohon jawatan tersebut.

Booth2 yg lain semua aku pandang-pandang jeling-jeling sahaje, sbb kurang berminat. Dan setelah melawati banyak booth yang menawarkan melanjutkan pelajaran ke peringkat Master, terdetik kat hati aku untuk melanjutkan pelajaran. Tapi, kalau aku lanjut pelajaran. Camne aku nak kump0l duit??? Untuk jengjengjeng. Hehehe....Tak pe la, yang penting skrg aku nak keje d0lu, then kalo gaji masyuk + ada peluang lanjut pelajaran, aku takkan tolak. Yang penting aku mau BEKERJA UNTUK NEGARA (keje kerajaan le).

Yang paling best adalah booth Libresse. :P Dpt goodie bag yang uniks dan isi nya yang meletooppp. Tapi ada lagi yang lebih syiokterangkatgempakkaumemangdebom adalah kesudian Che Nini membelanja pengangur terhormat ini kepsi + Chocotop. Perghhh....mmgterangkatgempaksyioktakingat.....THANK YOU ye Che Nini. ^_^

0 pendapat:

Back to Top