0

Ku bermohon kepadaMu....

Ya Allah…
Kau berikanlah jawapan kepada istikharahku…

Ya Allah…
Kau berikanlah ketabahan…
Untuk menjalani segala ujian yang  engkau berikan…

Ya Allah…
Kau kurniakanlah kesabaran...
Untuk terus menunggu jemputan oleh insan istimewa…

Ya Allah…
Redhakan hatiku dengan takdirmu…
Andai dia bukan tertulis untukku…
Aku rela korbankan cintaku…
Walau amat perit menanggung derita tanpa kesudahan…

Ya Allah…
Aku rela menerima ketentuanMu…
Kerana Engkau Maha Mengetahui…
Kau tahu yang terbaik untukku dan dirinya…
Akan aku jadikan kisah lalu sebagai mimpi…
Yang hanya singgah sebagai pengajaran hidup…

Ya Allah…
Kau hilangkanlah bayangan dirinya dalam hidupku…
Andai dia bukan yang kunanti…
Kau hilangkanlah segala kasihku untuknya…

Ya Allah…
Kau kurniakan kepadanya kebahagiaan…
Yang tidak mampu aku hulurkan…
Agar dia punya semangat untuk terus hidup…

Ya Allah…
Dan kau kurniakan kepada ku dan mereka yang kusayangi…
Keimanan yang tebal…
Agar dapat melawan hawa nafsu…
Agar dapat menangkis hasutan iblis…
Agar jauh dari lembah kehinaan…

Ya Allah…
Kau kurniakanlah kepadaku…
Sabahat yang mampu memahamiku…
Yang sedia menerima diriku seadanya…
Yang sedia jujur dan setia dalam hubungan…
Yang sedia mengajarku menjadi pasangan terbaik…
Yang sedia mendidikku untuk semakin taat kepadaMu …

Ya Allah…
Ku bermohon, kurniakanlah aku kebahagiaan…
Dan berilah aku kekuatan untuk berubah…
Menjadi sahabat yang memahami…
Dan saling mempercayai…
Jauh dari buruk sangka…
Yang hanya mengundang duka…

Ya Allah…
Jauhkanlah aku daripada manusia…
Yang berniat mengambil kesempatan…
Atas diriku yang lemah ini…

Ya Allah…
Kau kurniakanlah cinta ku…
Hanya kepada insan yang tahu menghargainya…

Aminn…..

Cinta kepadaMu, Cinta hakiki…

0 pendapat:

Back to Top